Fes-te voluntari d’una protectora

Sempre has tingut una mascota a casa o sempre has somiat amb tenir-ne una. T’agradaria arribar a casa i que un gosset o un gatet sortís a saludar-te. Si tinguessis un gos ple d’energia, fugiries a la muntanya cada diumenge, i si tinguessis un gat, gaudiries amb ell veient la televisió estirats tots dos al sofà.…

Però, és clar, passes massa hores a l’oficina o ets cada mes en una ciutat diferent i amb prou feines tens temps de cuidar-te a tu mateix… com per pensar a tenir cura d’un company així! Ell necessita responsabilitat, rutina i uns pares amb les idees clares. Si quan reflexiones sobre la possibilitat d’adoptar, no ho acabes de veure clar, espera una mica.

Si desitges estar en companyia d’un gos o un gat tot i saber que ara no és el moment, i sentir novament la satisfacció emocional que produeix tenir un animal o senzillament gaudir ajudant-lo, nosaltres coneixem una solució temporal fins que puguis adoptar-ne un de manera definitiva: ser voluntari en una protectora d’animals!

Passos que cal seguir per ser voluntari en una associació protectora d’animals:

Primer. Localitza la protectora.

Internet és l’eina perfecta. Les associacions solen tenir tota la informació en línia i sempre és útil fer un passeig digital abans d’anar-hi. Així doncs, entra a Google i troba les associacions de defensa dels animals que treballen a prop de casa teva.

Segon. Contacta amb ells.

Cada associació protectora té la seva pròpia política a l’hora de seleccionar el voluntariat. Contacta amb ells per telèfon o per correu electrònic i t’informaran sobre tot el que cal tenir en compte abans d’anar-hi.

En certs casos, pots enviar una sol·licitud a través del seu web perquè es posin en contacte amb tu. També hi ha protectores que organitzen trobades basades en les sol·licituds lliurades i avaluen les qualitats dels voluntaris potencials.

Tercer. La formació dels voluntaris

Per ser voluntari fan falta ganes i il·lusió, però també cal estar ben format. A la protectora hi ha infinitat de llocs per cobrir. En algunes protectores t’impartiran un curs formatiu on coneixeràs més a fons la feina que fan, els seus objectius, com s’organitzen i quin pot ser el teu rol dins de l’organització. Amb una mica d’esforç seràs el voluntari de l’any.

Ja ets voluntari!

Si penses que ser voluntari es redueix a passejar i acaronar durant hores un gat persa, estàs un mica confós. El cert és que en aquests centres tota ajuda és poca i, entre les funcions que existeixen, també hi ha la ajudar atenent estands informatius o realitzant el seguiment dels gossos adoptats per tal de garantir-ne el benestar. També pots realitzar tasques administratives i, sobretot, feines de manteniment de les instal·lacions i de cura dels animals. També pots col·laborar en el trasllat i cura de gossos malalts, acollir temporalment cadells i gossos adults a casa teva, etc.

Aquesta és només la manera de col·laborar dins l’associació. També pots ajudar de moltes altres maneres, com ara organitzant un mercat per recaptar fons o un concert en benefici de la protectora o convertint-te en una casa d’acollida. Anima’t i sigues enginyós i proactiu. Segur que moltes protectores t’escoltaran si tens un pla per ajudar-les.

La recompensa

Des del primer dia, en sortir de l’associació, ja no veuràs el món de la mateixa manera.

Aprendràs molt sobre els animals. Segur. Però també aprendràs moltes coses sobre l’ésser humà que potser desconeixies o no volies conèixer.

A més, ser voluntari pot ser una manera d’entendre què vol dir realment "tenir cura d’una mascota" i, sobretot, t’ajudarà a aclarir les idees si estàs indecís.

Treballaràs per intentar transformar una realitat injusta, lluitaràs per una causa en la qual creus i això donarà més oportunitats a aquests animals amb què compartiràs molts moments.

Ser voluntari és una feina que es paga amb adopcions: com més animals s’adoptin, més ric seràs.