El meu fill vol adoptar un gos o un gat

Si estàs pensant en adoptar una mascota per al teu fill, pots estar ben segur que serà una de les millors decisions que prenguis en molt de temps. Segurament, ja ha començat a demanar-te un company d’aventures i et preguntaràs quins beneficis aportarà un nou membre a la família.

El vincle que s’estableix entre la mascota i el nen durarà tota la vida. Serà el complement perfecte per a les seves relacions socials, a més d’ensenyar-li valors tan importants com l’afecte i el respecte. L’ajudarà a expressar sentiments i emocions. Amb ell, aprendrà comunicació no verbal, desenvoluparà la seva capacitat empàtica i augmentarà moltíssim la seva autoestima.

T’agradarà saber que els nens amb mascota desenvolupen també un millor sistema immunològic i és menys probable que desenvolupin al·lèrgies als aliments o asma.

No oblidem que les mascotes són exigents, requereixen un cert grau de responsabilitat i que aquest valor serà decisiu per al seu desenvolupament personal. Tenir una mascota també alleugerà la seva soledat i, si és fill únic, serà una decisió doblement encertada.

Un estudi portat a terme per l’Observatori Fundació Affinity ha arribat a la conclusió que 8 de cada 10 nens d’entre 9 i 12 anys prefereixen jugar amb el seu gos o gat que no pas amb els videojocs. És un exemple més del vincle que es genera entre el nen i el seu gos o gat.
La seva mascota també necessitarà el seu espai i els seus moments de relaxació. Així doncs, l’ideal és ensenyar límits tant a l’animal com al seu petit amo.

Fes una mica de recerca sobre el tipus de gos o gat que s’adapta millor al vostre entorn i decideix-te a adoptar. El teu fill o filla viurà amb el seu amic i tindrà un munt d’històries que recordarà sempre. Correran i saltaran junts i faran entremaliadures fins a esgotar-se.

Sens dubte, una relació basada en l’afecte que l’ajudarà a ser millor persona.